dinsdag 6 april 2010

Nederlander in Bali gearresteerd wegens verkrachting

Willem Johan Stegenus (65), oorspronkelijk uit Almelo is gearresteerd op Bali wegens verkrachting van het meisje Banyuwangi (16). Stegenus woont al 15 jaar op Bali waar hij een kunsthandel heeft aan de Jalan Merpati in Legian, Kuta. Banyuwangi is schoonmaakster in Stegenus' huis in Legian, Kuta op Bali.

Volgens Banyuwangi had Stegenus haar meegenomen naar het Padangbai resort in Karangasem op Oost Bali met de belofte dat ze daar kon werken. Vervolgens zou hij haar in twee dagen zeven keer hebben verkracht. Steganus is zaterdag aangehouden op verdenking van ontucht met een minderjarige. Buitenlandse Zaken bevestigde gisteren dat S. nog in voorarrest zit, in Manggis.

Volgens Stegenus zou het meisje echter hebben aangeboden het bed te delen, in zijn gasthuis Marco Inn in de kustplaats Padangbai. Stegenus zou op haar aanbod zijn ingegaan. Na samen de nacht te hebben doorgebracht, zou haar vader zich bij Stegenus hebben gemeld. Hij eiste dat de Nederlander met zijn dochter zou trouwen en 400 euro ‘bruidsschat’ zou betalen. Toen Stegenus dat niet kon of wilde, deed zij aangifte van de rij verkrachtingen. Niet helder is of er bewijs is voor haar lezing. Het beweerde incident vond plaats op 4 en 5 april.

Het is niet ongewoon dat jonge Aziatische vrouwen Westerse toeristen ‘benaderen’. Na seks eisen zij of hun familie een huwelijk of geld, dreigend met aangifte. Het Nederlands consulaat in Indonesië staat Stegenus vanaf zijn aanhouding bij.

Stegenus wacht mogelijk 15 jaar gevangenisstraf.

Belanda ditangkap kerana perkosaan di Bali

Willem Johan Stegenus (65), berasal dari Almelo ditahan di Bali kerana pemerkosaan gadis Banyuwangi (16). Stegenus tinggal 15 tahun di Bali di mana ia mempunyai art shop di Jalan Merpati di Legian, Kuta. Banyuwangi adalah seorang wanita pembersihan di rumah Stegenus di Legian, Kuta Bali.

Menurut Stegenus Banyuwangi membawanya ke Karangasem, Padangbai Timur resort di Bali dengan janji bahawa dia boleh bekerja. Lalu ia akan membawa tujuh nya kali dalam dua hari yang telah diperkosa. Steganus ditahan Sabtu kerana disyaki kecabulan dengan kecil. Luar Negeri terakhir menegaskan bahawa Steganus masih ditahan di Manggis.

Menurut Stegenus Namun, gadis itu menawarkan untuk berkongsi tempat tidur di rumah tamunya di kota pesisir Marco Inn Padangbai. Stegenus penawarannya akan diterima. Bersama-sama setelah menghabiskan malam, ayahnya menyertai Stegenus dilaporkan. Dia menuntut agar Belanda dengan putrinya akan menikah dan 400 juta "mas kahwin" akan membayar. Ketika Stegenus yang tidak boleh atau mau, ia melaporkan pemerkosaan baris. Tidak jelas apakah ada bukti bacanya. Insiden dipercayai berlaku pada tarikh 4 dan April 5.

Hal ini tidak biasa bagi wanita muda Asia pelancong Barat 'pendekatan'. Setelah seks mendakwa bahawa mereka atau keluarga mereka perkahwinan atau wang, mengancam untuk kembali. Konsulat Belanda di Indonesia Stegenus dari penangkapannya masuk.

Bule Belanda Cabuli Gadis Bali

Polsek Manggis, Karangasem, Bali, menangkap warga negara (WN) Belanda Willem Johan Stegenus dengan tuduhan pencabulan kemarin (5/4). Korbannya adalah remaja putri asal Banyuwangi, ITS. Polisi membekuk Willem atas laporan AS, ayah ITS yang membuka usaha art shop di Jalan Merpati, Legian, Kuta.

Menurut AS, ITS melaporkan tindakan lelaki 60 tahun tersebut Minggu malam lalu (4/4). Menurut ITS, pencabulan itu terjadi di sebuah penginapan di Padangbai. "Setidaknya, anak saya tujuh kali dicabuli," kata AS kemarin.

Laporan ITS itu membuat AS terkejut. Dia mengenal lelaki bule tersebut saat berkunjung ke rumahnya di Legian Jumat lalu (2/4). Saat itu, Willem meminta izin untuk mengajak ITS ke Padangbai untuk bekerja kepadanya.

AS menjelaskan, anak gadisnya mengenal Willem terlebih dahulu sekitar dua bulan lalu. "Setahu saya, hubungan mereka sebatas hubungan kerja. Sebab, selama ini anak saya disuruh bersih-bersih di rumah kontrakan Willem di Legian," jelas AS.

Kapolsek Manggis AKP I Gede Mustika yang mewakili Kapolres AKPB Heny Harsono membenarkan adanya laporan tersebut. Menurut AKP Gede, pihaknya akan segera membuat surat perintah penahanan yang akan ditembuskan ke Konsulat Belanda di Kuta, Badung.

Plaats op NuJij Voeg toe aan Blig Facebook Facebook