maandag 1 september 2008

Levenslang geëist tegen man die Nederlander neerschoot in Melbourne.

christopher wayne hudsonTegen Christopher Wayne Hudson (30) (foto) is vandaag (1 sept) in Melbourne een levenslange celstraf geëist. Hudson schoot op 18 juni vorig jaar Middelburger Paul de Waard in Melbourne neer. Paul de Waard greep samen met mede-omstander Brendan Keilar in toen Hudson zijn vriendin Kaera Douglas op straat mishandelde.
Als reactie hierop trok Hell's Angel Hudson zijn pistool en schoot op zijn vriendin, Keilar en De Waard. Brendan Keilar overleefde het niet: Nadat hij al op straat lag, schoot Hudson nog 2x op hem. Ook de Waard ontving nog een kogel toen hij al eenmaal neergeschoten op straat lag.

Dougas en de Waard werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht waar ze het voorval ternauwerrnood overleefden. Hudson is aangeklaagd voor de moord op Brendan Keilar en poging tot moord op Kaera Douglas en Paul de Waard. Volgens de advocaat van de schutter was Hudson tijdens het incident onder invloed van alcohol en drugs. Vlak voor het incident had hij striptiseuse Autumn Daly-Holt in een nachtclub in Kingstreet geslagen, waarna Douglas aan hem probeerde te ontkomen door naar een taxi te vluchten. Hudson trok haar aan haar haren de taxi uit, waarna Keilar en de Waard ingrepen.

Paul de Waard is niet ontevreden over de strafeis. ,,Ja, het is de hoogst mogelijke straf. Ik vind het wel voldoende. Ik ben er zelf niet zo mee bezig maar ik denk dat het voor de familie van Brendan Keilar wel belangrijk is. De gevangenis is de beste plaats voor hem. Hij (Hudson) heeft geen leven buiten de gevangenis. Hij is vogelvrij verklaard door de Finks motorclub. Iedereen wil van hem af.''

Paul de Waard heeft een verklaring naar de rechtbank gestuurd om aan te geven hoe ingrijpend het schietincident in zijn leven is geweest. ,,Ik heb geschreven dat ik er iedere dag wel iets van merk. Ik heb ander werk moeten zoeken, sommige hobby's kan ik niet meer uitoefenen en ik word snel moe zeker van lopen. Het heeft mijn leven wel beïnvloed. Tegen de media zeg ik wel 'het gaat goed, het gaat prima' maar er zijn momenten dat het moeilijk is.

Paul de Waard krijgt op 20 november zijn tweede heldenonderscheiding. De Waard ontvangt dan de zilveren Clarke-medaille van de gouverneur van de deelstaat Victoria.

Zie ook

Plaats op NuJij Voeg toe aan Blig Facebook Facebook

0 comments: